Oudercontact

7 januari 2020

PISO CiTy-run

30 april 2020

Veelgestelde vragen - F.A.Q.

Als je geen antwoord op je vraag vindt in deze F.A.Q. sectie, aarzel dan niet om ons te contacteren.

aanbod

Aanbod

Welke studierichtingen biedt de school aan?

Een overzicht van de studierichtingen die wij aanbieden vindt u op de pagina “Studieaanbod

U kan ook steeds onze infobrochure bekijken.

Studieaanbod

Meer info

 

 

Infobrochure

Meer info

Wat zijn de troeven van de school?

Onze troeven:

  • Intensieve begeleiding van leerlingen: remediëringsplannen, contracten op maat voor leerlingen met leerproblemen …  
  • Brede waaier van studiemogelijkheden voor knelpuntberoepen
  • Sterke inzet op STEM-onderwijs en projectgericht werken
  • Nieuwe opleidingen duaal leren
  • Kleine klasgroepen met aandacht en tijd voor elke leerling
  • Veel groen midden in het centrum van Tienen op wandelafstand van de Grote Markt  
  • Ruime eetzalen  
  • Didactisch restaurant  
  • Hedendaags kapsalon  
  • Modern schoonheidssalon  
  • CNC-gestuurde machines bij de studierichtingen Werktuigmachines en Houtbewerking  
  • Mogelijkheid tot het behalen van een VCA-attest, een SODA-attest en een Europass-attest  
  • Eigen schoolbus en splinternieuwe schoolfietsen 
  • Middagactiviteiten: dans, muziek, sport, schoolkrantje, leesuurtje …  
  • Deelname aan Europese projecten
  • Nauwe samenwerking met bedrijven en organisaties in de regio.

Op welke klantendiensten kan ik terecht?

Onze school beschikt over een restaurant, een schoonheidssalon en een kapsalon.

Tijdens deze klantendiensten oefenen de leerlingen de technieken die ze tijdens de les leerden op echte klanten.

Restaurant

Meer info

Schoonheidsverzorging

Meer info

Haarzorg

Meer info

smartschool

Smartschool

Mijn kind kan niet meer aanmelden op Smartschool.

De gebruikersnaam is als volgt opgebouwd: voornaam.familienaam

Bij het begin van het schooljaar werd er aan uw kind gevraagd zijn/haar persoonlijk mailadres in te vullen bij ‘Profiel’. Als het mailadres correct ingevuld werd, kan er automatisch een nieuw wachtwoord aangevraagd worden door te klikken op de knop ‘Wachtwoord vergeten’ op de startpagina van Smartschool.

Als deze werkwijze niet lukt, kan u contact opnemen met de ICT-coördinatie van de school: [email protected].

Ik kan als ouder niet meer aanmelden op Smartschool.

De gebruikersnaam is dezelfde gebruikersnaam als die van uw kind. (voornaam.familienaam)

Het wachtwoord kreeg u bij de start van het schooljaar mee in een brief. Wanneer u het wachtwoord niet meer kent, kan er automatisch een nieuw wachtwoord aangevraagd worden door te klikken op de knop ‘Wachtwoord vergeten’ op de startpagina van Smartschool.

Als deze werkwijze niet lukt, kan u contact opnemen met de ICT-coördinatie van de school: [email protected].

inschrijven faq

Inschrijvingen

Hoe kan ik inschrijven in de school?

Welkom @ PISO!

Alle info en uitleg vindt u op de pagina “Inschrijven

Inschrijven

Meer info

Wanneer is de infoavond in de school?

Welkom @ PISO!

Neem een kijkje op de pagina “Evenementen“.

Evenementen

Wanneer is de opendeurdag in de school?

Welkom @ PISO!

Neem een kijkje op de pagina “Evenementen“.

Evenementen

afwezig faq

Afwezigheden

Mijn kind is afwezig wegens ziekte.

Breng zo vlug mogelijk telefonisch (016 81 45 11) de school op de hoogte wanneer uw kind afwezig is wegens ziekte.

Korte ziekteperiode:

Voor een korte ziekteperiode van één, twee of drie opeenvolgende kalenderdagen gebruikt u de voorgedrukte strookjes achteraan in de agenda. Uw kind kan een afwezigheid wegens ziekte maximaal vier keer in een schooljaar op deze manier aantonen.

Wanneer deze briefjes op zijn, of wanneer uw kind langer afwezig is, is een doktersattest vereist.

Lange ziekteperiode:

Wanneer uw kind langer afwezig is, is een doktersattest vereist.

De verklaring van de ouders of het doktersattest moet ingeleverd worden op de eerste dag dat uw kind terug op school is.

Mijn kind is afwezig tijdens de examenperiode.

Elke afwezigheid tijdens de examenperiode moet de dag zelf telefonisch (016 81 45 11) gemeld worden vóór 8.30u.

Elke afwezigheid tijdens de examenperiode moet gewettigd worden met een doktersattest!

Het doktersattest dient ten laatste op de 2de dag na het betrokken examen op de school afgegeven te worden.

Voor het laatste examen wordt een deadline meegedeeld.

schooltijd faq

Schooltijd

Welke zijn de schooluren?

Waar bevindt zich …?

Onze lokalen zijn genummerd volgens een logisch systeem:

  • De letter van de naam van het lokaal duidt het gebouwenblok aan waarin dit lokaal zich bevindt;
  • het nummer van de naam van het lokaal duidt aan op welke verdieping dit lokaal zich bevindt:
    • nummers van 1 tot 20: gelijkvloers
    • nummers van 101 tot 120: eerste verdieping
    • nummers van 201 tot 220: tweede verdieping.

Het grondplan van onze schoolcampus vindt u hier:

Wanneer vallen de vrije dagen en de vakantieperiodes dit schooljaar?

personeel faq

Jobs en stages

Hoe kan ik solliciteren?

Hoe kan ik stage komen lopen?

PISO organiseert stages voor studenten lerarenopleiding.
Om een kwaliteitsvolle begeleiding te garanderen is het aantal stageplaatsen en de aanvraagperiode beperkt.

Een stage kan enkel aangevraagd worden via lerarenstage.be voor de vakken en onderwijsniveaus waarin de leraar-in-spe ook effectief vereiste lesbevoegdheid verwerft.

Als de stagiair hierover informatie wilt, kan hij/zij de databank van het departement onderwijs over de bekwaamheidsbewijzen raadplegen: www.ond.vlaanderen.be/bekwaamheidsbewijzen.

lerarenstage.be