Vandaag stond onze pedagogische studiedag volledig in het teken van artificiële intelligentie. Onder begeleiding van Isaak Vandermaesen en de experten van @amai.vlaanderen doken we als team dieper in de wereld van AI: wat het precies is, hoe het werkt en vooral wat deze technologische ontwikkeling betekent voor ons onderwijs.
Tijdens de plenaire voormiddag onderzochten we hoe we leren voor AI, leren mét AI en leren over AI kunnen vormgeven binnen PISO. Hoe bereiden we leerlingen voor op een wereld waarin AI een vast onderdeel wordt van hun leven? Hoe kunnen leerkrachten AI inzetten als ondersteunend instrument? En hoe leren we leerlingen om kritisch, veilig en bewust met AI om te gaan?
Na de lunch gingen de vakwerkgroepen aan de slag met een concrete opdracht rond AI. In elke werkgroep werd nagedacht over de implementatie binnen het eigen vakgebied en werkten we verder in Bookwidgets. De eerste contouren van onze PISO-visie op AI ontstonden al spontaan tijdens deze brainstorms: helemaal in lijn met waar we als school voor staan.
Vandaag géén les voor onze leerlingen, maar wél veel geleerd voor morgen. Bedankt ook aan onze helden van het keukenteam om ons weer zo te verwennen!











